۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۱۵۹۰۶
امام جمعه پارسیان:

 مسؤولان فرهنگی از ظرفیت حرم رضوی در مهندسی فرهنگی بهره ببرند

مدیر حوزه علمیه پارسیان با تاکید بر اینکه استفاده از حوزه فرهنگی حرم های اهل بیت در ترویج فرهنگ موثر است، گفت: مسؤولان فرهنگی در حد بسیار بالایی می توانند از ظرفیت حرم مطهر رضوی در مهندسی فرهنگی بهره ببرند.
حجت الاسلام میرزایی

حجت الاسلام هادی میرزایی مدیر حوزه علمیه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ گفت: با توجه به اینکه دشمن تمرکز خود را بر تغییر باورها و ارزش‌های ملت‌ ایران آغاز کرده و برنامه‌های شوم فراوانی را در سر دارد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول یک دهه اخیر، دغدغه فرهنگی است.

وی در ادامه، فرهنگ را زیربنای توسعه، پیشرفت و اعتلای یک ملت دانست و افزود: دشمن با ولنگاری فرهنگی درصدد است تا به اهدافی همچون بی تفاوتی مردم ایران اسلامی به ارزش‌ها و باورهای شان دست یابد.

مدیر حوزه علمیه پارسیان با اشاره به تاثیرگذاری انحراف فرهنگ یک ملت در همه شئون جامعه تصریح کرد: دشمن به روش های مختلف تلاش می کند تا زمینه رخنه در جامعه اسلامی و در میان صفوف به هم‌پیوسته مردم را فراهم کنند.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه، زیر سؤال بردن گذشته و باورهای ملت مسلمان ایران را یکی از راه‌های دشمن برای بی‌هویت کردن نسل جوان جامعه دانست و گفت: دشمنان قصد دارند تا از این رهگذر، توطئه‌های شوم‌شان بر علیه نظام اسلامی و مردم ایران را به آسانی اجرا کنند.

وی از مقوله مهم فرهنگ به مثابه تنفس برای جامعه یاد کرد و با بیان اینکه این مهم یکی از نیازهای اساسی جامعه اسلامی است، تاکید کرد: برای ثبات فرهنگی باید از تمامی ظرفیت های موجود در کشور بهره برد.

امام جمعه پارسیان، ریشه تمام ناهنجاری ها و نابسامانی های موجود در جامعه را نشانه عدم توجه کافی به مقوله فرهنگ دانست و افزود: معتقدیم هر زمان که آسیب ها و معضلات در جامعه بروز و ظهور می کند بیانگر اهتمام اندک به فرهنگ است.

حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر اهمیت و نقش ثبات فرهنگی در کاهش و رفع ناهنجاریها و آسیب های موجود در جامعه اعم از اعتیاد، طلاق و غیره، تحقق این مهم را نیازمند توجه کافی به فرهنگ دانست.

وی، احیای امر به معروف و نهی از منکر در راستای حفظ ارزش های دینی و اجتماعی جامعه و معرفی الگو های برتر نظیر اهل بیت(ع) به نسل جوان را از دیگر مواردی عنوان کرد که در تحقق ثبات فرهنگی جامعه ایران اسلامی می تواند نقش موثری را ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه پارسیان با اشاره به ظرفیت عظیم استان قدس رضوی در تحقق ثبات فرهنگی گفت: مسؤولان فرهنگی می توانند در مهندسی فرهنگی در حد بسیار بالایی از ظرفیت حرم مطهر رضوی بهره ببرند.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند: آستان قدس رضوی ظرفیت فرهنگی عظیمی است که می تواند در فضای عمومی کشور و جهان اثرگذاری کند و شایسته است با کمک خبرگان فرهنگی بیشترین بهره از این ظرفیت کم نظیر در ترویج معارف قرآنی و فرهنگ اهل بیت(ع) بهره گرفته شود.

وی همچنین تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، آستان قدس رضوی را بیش از هر چیزی، مجموعه عظیم فرهنگی می دانند که در فرهنگ عمومی جهان اسلام موثر است، کمک گرفتن از حوزه فرهنگی این مکان مقدس می تواند در ترویج فرهنگ موثر واقع شود./851/ت302/ب1

ارسال نظرات